Paul Dunca, Carmen Cotofana si Andreea Novac

S-a facut frig, dar ideile artistilor pe care va invitam sa-i vedeti, vineri, 23 noiembrie, sunt fierbinti.
Uneori substanta practicilor lor este coroziva si descompune straturile realitatii, alteori demersurile lor tulbura pliurile imaginarului contemporan facand apel la fictiune si virtual.
Va invitam sa descoperiti autori si interpreti in care credem si pe care merita sa-i vedeti – Paul Dunca, Carmen Cotofana, Istvan Teglas si Andreea Novac.

Pe scena WASP, vineri, 23 noiembrie, Centrul National al Dansului Bucuresti (CNDB) prezinta:

19.00 – I.C. (progressive work) – de/cu Paul Dunca
20.00 – Stage Psychosis – de/cu Carmen Cotofana
20.30 – Dance a playful body – de Andreea Novac, cu Istvan Teglas

Pret bilet/spectacol: 10 lei
Pret bilet/seara: 20 lei
Seara triple-billl – “I.C. (progressive work)”- Paul Dunca, “Stage psychosis” – Carmen Cotofana, “Dance a playful body” – Andreea Novac realizata de CNDB in parteneriat cu WASP.

Biletele se pun in vanzare incepand cu ora 18.00 la WASP.
Rezervari se pot face la adresa rezervari@cndb.ro
www.cndb.ro

Parteneri media: Modernism.ro, RFI, Liternet, Onlinegallery.ro, Metropotam.ro, WebPr.ro, HipMag.ro, ArtClue, Neaparat.ro, Tataia, 24 FUN, Port.ro

#####

i.c. [progressive work]

_a_stand-up_tragedy_

Solo in limba engleza

De & cu Paul Dunca & always very special guest(s)
Costume: Diana Bobina
O Productie „feldefel” Production
Cu Sprijinul Centrului National al Dansului, GabrielaTudorFoundation si Movement Research

“Everything is so sad. Everything was said before.”
[I.C. – capitolul 11]

[Incubus Cryptmaw

Identity Card
Immaculate Chastity
Immature Condition
Immortality Collapse
Indifference Curve
Infected Cake
Inferior Colliculus
Infinite Challenge
Innocent Constellation
Integrated Circuit
InterContinental
Invested Corazón]

In urma unor evenimente misterioase intamplate acum circa 269 de ani, I.C. a ramas inchis in corpul sau de tanar gentilom.

Din cauza singuratatii, a decis sa paseasca in industria entertainmentului nu doar pentru a face rost mai usor de hrana, dar si pentru a se simti din nou uman. A strabatut lumea cu diferite circuri ambulante, a facut cateva filme (dintre care unul mut) si mai tarziu un pic de televiziune, iar apoi a colaborat cu lumea modei.

Dupa o absenta de aproximativ 50 de ani, I.C. revine in Romania, tara sa natala, cu noua sa formula de expunere scenica: performance-ul. E posibil ca acest tip efemer de spectacol sa fie o experienta unica pentru muritori, asa ca nu va fie teama sa-l intalniti pe Incubus Cryptmaw (pe numele sau intreg) pentru ca lui nu ii este.

i.c. [progressive work] a fost prezentat, ca work in progress, in anul 2010, la Judson Church, New York, in cadrul proiectului Moving Dialogue. A avut premiera in 2011, la Centrul National al Dansului din Bucuresti. In luna februarie 2012 Paul Dunca si-a prezentat spectacolul in incita fostului sediu al Bibliotecii Nationale din Bucuresti si la Stockholm, in cadrul Targului de arta SUPERMARKET.

„Nascut in Transilvania, coregraful roman foloseste un simbol insangerat al natiunii sale pentru a expune inumanitatea relatiilor umane.”

Jessica Ritzen pentru DN, Suedia

(http://www.dn.se/kultur-noje/konst-form/supermarket-versus-market)

Trailer: http://www.youtube.com/watch?v=YbjdOl69ab8&feature=g-upl&context=G26ff83dAUAAAAAAAAAA)

PAUL DUNCA locuieste, traieste si munceste in Bucuresti. Dupa ce a absolvit Universitatea Nationala de Teatru si Film « I.L.Caragiale » (sectia Coregrafie) si masterul de Scriere Dramatica in cadrul U.N.A.T.C., a incercat sa nu spuna niciodata ‘NU’. Acesta este si motivul pentru care munca sa are un caracter eclectic : de la chelnerie la propria emisiune pe MTV, de la arta comunitara si gogo la articole in reviste glossy si de la spectacole prezentate la Centrul National al Dansului Bucuresti la scena din Judson Church, New York. Una peste alta, el este fericit atunci cand se poate face util.

#####

STAGE PSYCHOSIS

Concept si interpretare : Carmen Cotofana
Productie independenta

Solo-ul “Stage psychosis” isi propune a fi o scurta analiza a conceptului de masca, privit atit din punct de vedere psiho-social -“persona”, cit si teatral, astfel pornind de la ipoteza ca omul foloseste «masca» pentru a-si ascunde intimitatea dar si ca instrument regulator, de adaptare. Folosind aceasta investigatie in contextul scenic, solo-ul isi propune sa descopere atitudini si mecanisme teatrale accesate de propria masca a interpretului.

 

#####

Dance a playful body*

Un spectacol de Andreea Novac
Cu: Istvan Teglas
Productie: Centrul de Cultura „George Apostu” Bacau prin Swiss Cultural Programme Romania
Cu sprijinul CNDB

*spectacolul contine nuditate si nu este recomandat minorilor

« Dance a playful body » nu este un spectacol de dans
« Dance a playful body » este un spectacol despre un corp ce se expune
« Dance a playful body » este un spectacol despre un corp cameleon
« Dance a playful body » nu este un spectacol frumos
« Dance a playful body » este un spectacol curajos
« Dance a playful body » este un spectacol intim

« Dance a playful body » sustine ideea unui corp « pe care se succed perpetuu situatii asumate contextual, alternative ale unei deveniri insusite cu mijloace performative. »

Gina Serbanescu – Corpul ca “idee-cameleon” in Teatrul Azi, nr. 1-2/2009

Spectacolul “Dance a playful body”, Istvan Teglas – performer, Andreea Novac – directie artistica, m-a schimonosit. Nu-i de ici de colo sa fii martorul unui singur om, intr-o liniste care cu fiecare secunda devine din ce in ce mai agresiva, un om care incearca sa urce pe un perete, care se contorsioneaza, urla, schiteaza sinuciderea prin expectorarea intimitatii, a vomei, se dezbraca, fumeaza o tigara. E greu sa iti revii dupa un astfel de spectacol, de unde sa il iei si sa te iei, care e firul narativ, lipsesc replicile, conflictul si naratiunea sunt doar fragmentar-vizuale.

The chronicle – Un manual in 35 de minute de folosire a trupului pentru a te dezbara de el

 

Share on Facebook

Posted in INPROGRAM, SPECTACOL | No Comments »

November 20, 2012

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

*