eXplore dance festival #8 – program detaliat

 

Sambata, 28.09.2013 | 10:00 | WASP | We are the monsters, Colette Sadler (UK/DE)

We are the monsters este un performance cu și pentru copii. Creat în decembrie 2011, spectacolul a beneficiat de numeroase rezidențe și prezentări, desfășurându-se pe durata a 25 de minute. Performance-ul este urmat de un atelier participativ de aproximativ o oră, adresat copiilor cu vârste între 4 și 8 ani. Obiectivul atelierului este de a folosi mişcarea, desenul, muzica live, imaginea şi o recuzită diversă pentru a descoperi ce anume face corpurile diferite sau monstruoase, creând o legătură cu ceea ce participanţii au văzut deja în spectacol.

 

Duminica, 29.09.2013 | 20:00 | WASP | I not I, Colette Sadler (DE)

“I not I se materializează într-o instalaţie care invită publicul să pătrundă într-o lume a unei familiarități străine; haos de gesturi şi inerție. Membre şi gesturi se eliberează, prind viaţă şi dobândesc un adevăr propriu, intrând pe un tărâm al formelor și înțelesurilor părăsite.”

Colette s-a născut la Glasgow în 1974. A urmat studii de balet la Scottish Ballet, apoi studii de licență în artă la Laban Centre din Londra. În 2002 a început să îşi dezvolte propria coregrafie realizând un număr de spectacole solo împreună cu CCA, TRAMWAY Glasgow şi NRLA/New Territories festival. Din 2006 locuiește în Berlin şi îşi promovează activitatea prin turnee în Europa. Pe lângă activitatea coregrafică, Colette lucrează ca freelancer, conducând workshopuri în cadrul unor instituţii precum Royal Conservatoire Glasgow sau HZT Berlin (curs de licență).

 

Sambata, 05.10.2013 | 20:00 | WASP | Melodrama, Eszter Salamon (DE)

Melodrama este un solo documentar în care Eszter Salamon reia interviuri realizate în 2006 şi 2012 cu o femeie dintr-un sat din sudul Ungariei şi care, întâmplător, are acelaşi nume cu artista. Rezultatul este o meditaţie nu doar asupra posibilităţii de a intra în pielea altcuiva, dar asupra măsurii în care speranţele şi dorinţele depăşesc determinările de clasă, vârstă, localizare sau religie.

Eszter Salamon este autoarea solo-urilor “What A Body You Have, Honey” (2001) şi “Giszelle” (2001) în colaborare cu Xavier Le Roy, “Nvsbl” (2006), o coregrafie pentru film apărută în colaborare cu Bojana Cvejic. “Dance#1/Driftworks” (2008), în colaborare cu Christine De Smedt, “Voice Over” (2009), un spectacol comisionat şi interpretat de Cristina Rizzo, “Dance for Nothing” (2010), și, împreună cu Bojana Cvejic, Cédric Dambrain şi Terre Thaemlitz, “TALES OF THE BODILESS” (2011).

În 2009, Eszter Salamon a creat “Transformers” împreună cu Christine De Smedt, un proiect de cercetare pentru o coregrafie de grup prin workshopuri, cu ajutorul artiştilor în rezidență în Bruxelles, Madrid, PAF-St. Erme, Mexico City, Viena, Tokyo şi Stockholm. După “Transformers”, Salamon şi De Smedt au prezentat la ImpulsTanz 2011 duetul “Dance#2″.

 

Duminica, 06.10.2013 | 20:00 | WASP | Rechts Radikal, Christoph Winkler (DE)

În ultimii ani, femeile au devenit din ce în ce mai active şi mai prezente în diverse mişcări de dreapta. Multă vreme, ele au fost tratate ca un partener subordonat, ca niște casnice sau mame neînsemnate. Astăzi însă, din cinci neo-naziști, unul este o femeie, iar din 10 atacuri de dreapta, unul este comis de o femeie.

Christoph Winkler a studiat coregrafia la cunoscuta School for Drama Ernst Busch. În 1998 a început să profeseze independent coregrafia în Berlin. A fost invitat să îşi prezinte coregrafiile la German Dance Platform în 2002, 2004 şi 2012, Rencontres Choreographiques si ImPuls Tanz Viena. În 2007 a fondat BERLIN GOGOS – Agenţia pentru Dans Contemporan GoGo, ca metodă de analiză a mecanismului de exploatare a dansului contemporan. Solo-ul Baader – A Choreography of Radicalisation (a doua parte din seria Evil Bodies) a avut reprezentaţii în toată lumea, iar dansatorul Martin Hansen a fost desemnat de publicaţia germană „Tanz” dansatorul anului 2012, pentru rolul din acest spectacol.

 

Sambata, 12.10 | 19:00 | WASP | Coaching project – prezentare publica, Sergiu Matis (RO/DE) & Mila Pavicevic (HR)

La baza atelierului sta perceptia corpului ca instrument, ca maşinărie aflata in serviciul unei minţi curioase şi care dă formă, textură şi dinamism imaginaţiei. Mişcările sunt explorate prin improvizaţii structurate şi ghidate, tiparele de mişcare obiectificandu-se şi fiind predate mai departe. Începând cu exerciţii bazate pe tehnica Klein, coordonand corpul cu mişcarea urmatoare, inaintand prin structuri anatomice, atelierul se va concentra pe aplicarea acestor principii în fraze de mişcare, improvizate şi coregrafiate în dans. După abordarea organică, va urma o incercare de deconstructie a mişcarii şi de a ne concentra pe principiile fizice care operează înăuntrul anatomiei. Dansul va fi pozitionat în afara unui corp hibrid, între om şi robot, iar dansatorul – un cyborg.

În cadrul workshopului voi impartasi cu participanţii părţi din cercetarea pe care o realizez in prezent asupra corpurilor post-cinematice şi homosexualitate. De asemenea, împreună vom analiza termenii realităţii virtuale, gif-urile animate, cyborg-ul, genul, homosexualitatea şi posibilele lor influenţe asupra corpului in dans, precum si aspectul lor politic.

Vom trata dansul ca pe un material transmisibil, ca un virus care contaminează corpul şi creează o identitate de dansator ‘cyborg’. Un schimb superficial, pentru moment, care se va aprofunda în multitudinea noilor corpuri posibile.

 

Sambata, 12.10.2013 | 20:00 | WASP | Regarding Yesterday, Adva Zakai (IS/AT)

Regarding Yesterday este nu unul, ci o serie de spectacole în care publicul prezent influenţează, de fiecare dată, ceea ce va vedea publicul următor. În octombrie 2013, publicul din Bucureşti va determina ceea ce va vedea, mai târziu în aceeași lună, publicul din Belgrad.

Adva Zakai a obţinut în 2010 o bursă de cercetare artistică în cadrul programului de studii postuniversitare a.pass din Antwerpen, unde a studiat influenţa abordărilor curatoriale în dezvoltarea unor noi formate de performance. A urmat studii de dans in Israel, iar mai apoi Mime School, Amsterdam (2000 – 2002). În prezent este artist în rezidență la les Laboratoires d’Aubervilliers (Aubervillers/Paris).

 

Duminica, 13.10 | 12:00 – 00:00 | WASP | Hematopoesis – maraton de 12 ore de miscare, Madalina Dan (RO)

Propun un maraton de mişcare, un tur de anduranţă, un cadru în care voi încerca să fiu în mişcare timp de 12 ore. Totul într-un format de instalaţie performativă, în care spectatorii vor putea fi din când în când interactivi. La anumite ore voi deschide cadrul pentru sharing, adică, cei care se simt kinestezici pot participa, se pot adăuga instalaţiei. Mă interesează ce se acumulează din fizicalitate şi din epuizarea fizică, din explorarea şi conştientizarea anatomică a corpului şi-a mecanismelor acestuia. Trecerea prin mai multe registre şi calităţi de mişcare, de motoare de căutare şi stimuli diferiţi, fizici şi psihici, într-o estetică sau în afara ei, în tot bagajul meu de mişcare preexistent dar şi în lucru cu un corp nespectaculos care e surprins în căutare, în confuzie şi în schimbare, sinceritatea momentului, plăcerea în mişcare, împărtăşirea şi empatia kinestezică, şi nu în ultimul rând în celebrarea vieţii prin corp şi vitalitate sunt câteva dintre direcţiile de explorare în această instalaţie.

Mădălina Dan este absolventă a Liceului de Coregrafie “Floria Capsali” din Bucureşti şi a Universităţii Naţionale de Artă Teatrală şi Cinematografică din Bucureşti – secţia coregrafie. Are un master în play-writing (scriere dramatică) la

U.N.A.T.C. Bucureşti. În 2008 participă la programul de burse pentru dans contemporan “DanceWeb Scholarship” – Viena. Colaborează cu coregrafii: Cosmin Manolescu, Vava Ştefănescu, Gigi Căciuleanu, Sergiu Anghel, Alexandra Pirici, Lisa Naugle, Christine Bastin, Pierr Wiss şi Jean Guizerix.

Creaţii proprii: Just like a woman, Need for speed, Dedublarea, prezentat la Springdance Festival şi Tanzquartier Viena în 2009, Iluzionistele, spectacol produs de Centrul Naţional al Dansului din Bucureşti, Beginning, Middle, End in colaborare cu Andrea Bozic (Croatia/Olanda) şi Michael Pinchbeck (Marea Britanie), spectacol care a avut premiera la Springdance Festival – Utrecht 2009. În 2010 a participat la programul Moving Dialogue Bucureşti/ New York (Movement Research, CNDB, DTW, Gabriela Tudor Foundation) şi a fost artist invitat la Şcoala de Dans din cadrul Arizona State University.

 

Duminica, 13.10.2013 | 20:00 | WASP | Victory Day, Willy Prager (BG)

The Victory Day abordează “revoluţia” ca subiect reprezentat pe scenă. Prin însușirea semnelor, simbolurilor şi accesoriilor tipic revoluţionare, piesa cercetează caracterul performativ al revoluției. Se foloseşte de imaginea revoluţiei ca o mecanism automatizat și o pune în acțiune prin redescoperirea binecunoscutelor stratageme şI căi ale mecanismului teatral, evocând efectele entuziasmului şi dezamăgirii revoluţionare. În încercarea de a le transmite publicului, interpretarea își manipulează rolul şi percepţiile, provocând spectatorii să fie “pro” sau “contra” acesteia. Sunt oare revoluţiile posibile şi eficiente astăzi, când teatralitatea lor pare să fi devenit mult mai importantă şi atrăgătoare?

Spectacolul The Victory Day a fost prezentat la Tanztage – Berlin, Antistatic festival – Sofia, Ipulstanz – Vienna unde a câştigat premiul publicului Jardin d’Europe 2013. Willy Prager, artist independent, este absolvent al Theatre-studio „4XC“- Sofia. A absolvit „Synthetic Stage Arts“, la Universitatea din Plovdiv, Bulgaria. În 2013, Willy Prager a absolvit programul de master SODA – Solo/ Dance/Authorship, la UdK- HZT Berlin. A fost bursier DanceWeb şi al Teatrului Treffen Berlin şi artist în rezidență la Tanzquartier Viena şi WASP Bucuresti, printre altele. De-a lungul carierei a colaborat cu numeroşi regizori şi coregrafi. Pentru o lungă perioadă a lucrat împreună cu Iva Sveshtarova, iar anul trecut a creat o nouă producţie împreună cu Sonja Pregrad. Printre lucrările personale se numără ”Prager Strasse”, Game-a-porter”, ”Transformability, ”Egyptina Spring”, ‘Transformability”.

Willy Prager este co-fondator al Brain Store Project – Sofia şi Nomad Dance Academy, dar şi al festivalului Antistatic – Sofia.

 

Vineri, 18.10.2013 | 20:00 | WASP | sounding bodies | moving voices – prezentare publica, Alessio Castellaci (DE/IT)

Explorăm tărâmul reprezentarilor fizice şi acustice subconştiente ca o sursă valabilă pentru exprimarea vocii şi a mişcarii, mai întâi contactându-ne vocea la un nivel intim, intarind legatura dintre respiraţie, mişcare şi sunet, activând o promptitudine pentru forme neobişnuite de angajament vocal, iar apoi plonjând în corpul nostru liber prin aproprierea traiectoriei fiecărui impuls fizic-vocal efemer ca răspuns la mediu, canalizându-i energia în forme lizibile şi articulate. Ne vom juca de asemenea cu gesturile, cu discursul automat, cu narativitatea suprarealista, încercând sa transmitem relaxarea şi ludicul într-o stare performativă intensa şi conştientă. Vom împărtăşi mici improvizaţii de ansamblu şi vom învăţa unul de la celalalt.

Alessio Castellacci este performer, profesor şi compozitor de sunet stabilit în Berlin din 2007. În ultimii zece ani a dezvoltat o abordare pedagogică pentru explorarea vocii şi mişcarii, bazată pe plăcere, precizie intuitivă şi conştienţă perceptivă, pe care o predă în mod regulat în toată Europa. Este membru al colectivului Fingersix şi director artistic al programului de formare în performance experimental SMASH-Berlin.

 

Miercuri, 30.10.2013 | 20:00 | WASP | Keep it real, Sergiu Matis (RO/DE)

Keep it real este dansat de cyborgi, zombi, corpuri alienate şi animate. Aceste corpuri strâmbe sunt aduse în sfera vizibilului, dezvăluind dinamica pervertită a mecanismului capitalist şi punând la îndoială ceea ce este considerat ca acţiune politică.

“Când îmi port costumul la un protest, mă întreb dacă nu cumva va începe să mă sufoce… Oare pantofii Adidas îmi vor face necazuri?“

Sergiu Matiș s-a născut în Cluj-Napoca și a studiat dans la Liceul de Coregrafie din orașul natal (1991-2000). Și-a continuat studiile la Akademie des Tanzes din Mannheim. Cariera artistică a început-o la Tanztheater Nürnberg, iar în prezent trăiește și iși desfășoară activitatea la Berlin, masterand la UdK în performance și coregrafie, și colaborând cu Colette Sadler-Stammer Productions, Oded Graf, Daniel Kok și Sasha Waltz & Guests Company. De câțiva ani activează și în calitate de coregraf. Printre spectacolele pe care le semnează se numără Human Nature, Landing, ThreeDoors.Search, 89.Grenzenlos, Ploaie de vară, Ending-dong, Duet, doom room.

 

Joi, 31.10.2013 | 20:00 | WASP | Crimson Sketches, Casandra Stelea (RO/UK)

Crimson Sketches este o colecţie de investigaţii solo autobiografice care analizează dezvoltarea artistică personală, personalitatea şi identitatea. Cu ajutorul gesturilor, mişcării şi mediei, lucrarea va fi o călătorie intrinsecă a momentelor personale considerate provocatoare şi foarte intime.

 

Vineri, 01.11.2013 | 20:00 | WASP | Other’s moments, Casandra Stelea (RO/UK)

Other’s Moments este un duet între un dansator şi un actor; o piesă multifaţetată care îmbină cuvinte şi tehnici de dans din latino-americane şi dansul contemporan. Tematica iubirii în cuplu este adesea folosită în dans şi în artă; cu toate acestea, Other’s Moments se concentrează pe motivele care menţin o relaţie într-un punct stabil. Este oare vorba despre obişnuinţă, obsesie, dependenţă, dorinţă sau nevoia pentru celălalt? Este posibilă iubirea pentru altcineva fără iubire de sine?

Casandra Stelea și-a realizat studiile de licență în coregrafie la Universitatea Națională de Artă Teatrală și Cinematografică „I.L. Caragiale” din București și un masterat la Universitatea din Chichester, UK. În ianuarie 2013, Casandra a prezentat prima sa lucrare „Other’s moments” în cadrul celei mai mari platforme de dans din Anglia, Resolution!, in Londra, la The Place.

 

Vineri, 01.11.2013 | 21:00 | WASP | Body of Grace, Valentina de Piante (RO/IT)

Proiectul se naște ca traseu al unei cercetari ce iese dintre granițele corpului, imaginii și sunetului. Este un studiu asupra timpului: despre memoria și atemporalitatea proceselor care, deși vechi, pot reapărea în prezent. Este un studiu asupra spațiului și asupra materiei memoriei: despre depășirea experiențelor și densităților corporale, sonore și imaginare, cu care corpul a făcut cunoștință.

“Îmi place palpitarea aceea a luminii, suflul vital al vântului-suflet și apoi neantul, momente în care dispare tot, invizibilitatea lucrului care atrage atenția din nou pentru a ne vorbi la un nivel și mai adânc,despre ceea ce nu se vede decât cu sufletul.”

Valentina De Piante Niculae este coregraf și dansator, doctorand în artele spectacolului și profesor asistent la secția de Coregrafie din cadrul UNATC I.L. Caragiale din București. Susține laboratoare în universități și instituții de cercetare precum: Facultatea de Teatru și Arte din Iași, CNDB, Facultatea Babeș Bolyai din Cluj, Universitatea de Arte din Târgu Mureș. În 2009 a participat în cadrul seminarului TTT – Teaching The Teachers – București, alături de Jan Ritsema,

Bojana Cvejic, Jan Kopp și Jennifer Lacey, în 2013 a participat la platforma TTT de la Budapesta. Din toamna anului 2013 va începe cursurile de formare a metodei Feldenkrais, la Institutul Feldenkrais-Milano 8 pentru a deveni practician al metodei.

 

Sambata, 02.11.2013 | 20:00 | WASP | Strip-tease, Alice Pons (FR) & Jean-Lorin Sterian (RO)

Strip-tease reprezintă o serie de scurte performance-uri solo care explorează binecunoscuta acţiune de striptease. Mai mult decât un simplu performance, piesa se transformă într- un moment intim împărtăşit cu publicul, o întâlnire de socializare, un striptease al conceptului de striptease.

Alice Pons este coregraf şi performer de origine franceză. A primit bursa danceWEB 2012 în cadrul festivalului ImpulsTanz, precum și bursa Jeune Talent din Noisiel, oraşul

său natal, în semn de recunoaştere pentru întreaga activitate.

A susţinut spectacole în Mexic, Brazilia, Olanda, Franţa, Austria şi Germania. Cea mai mare parte din activitatea sa se desfăşoară în Olanda, unde ia parte la diferite festivaluri precum Springdance sau Something Raw, unde a lucrat cu

Ann Liv Young şi Benoit Lachambre. În iulie 2012 a absolvit SNDO.

 

Sambata, 9.11.2013 | 20:00 | WASP | Pas de deux, Raimund Hoghe (DE)

Un concept emblematic al dansului clasic al secolului XIX, pas de deux, un dans de cuplu, este momentul culminant al baletului clasic. Pas de Deux al lui Raimund Hoghe împreună cu Takashi Ueno este, în felul său propriu, virtuos. Mişcările mâinilor şi braţelor – trasări îndrăzneţe în sus şi în jos formând cuvinte în aer – pot fi văzute ca o antologie de dans, încapsulând o serie de gesturi ale formei artistice. Cei doi dansatori se mişcă împreună în izolare, dezvăluindu-şi subtil lumile.

Pas de Deux reprezintă un dialog între cei doi dansatori: o conversaţie despre modul în care se aseamănă și se deosebesc; o investigaţie a structurii relaţiei (dansate) dintre doi oameni. Hoghe şi Ueno se explorează şi își explorează

interacţiunea. Dublare şi diferenţă, simetrie şi discordanţă, similarităţi şi unicitate: acestea sunt diferitele stadii prin care trec în drumul lor comun.

 

WORKSHOP, MASTER CLASSES, LECTURES

21.09.2013 – 25.09.2013 | WASP | Critical Endeavour, Angela Vadori (AT)

Interculturalitatea în arta contemporană nu este nici un ideal, nici o necesitate; este un fapt cu implicaţii sociale şi politice de amploare. Este de asemenea un fapt care trebuie să fie tratat in mod critic, cu informare şi rigurozitate. Relaţiile multiple şi complexe dintre teatru/performance şi cultură au fost tratate în mod extensiv de cercetatori ca Victor Turner şi Richard Schechner, dar dincolo de această abordare antropologică zona interculturalităţii este în mare parte ignorată. Ce implică ideea de cultură pan-europeană mai sus menţionată? Cărui scop poate să-i servească? Când arta este impregnată cu diferite structuri de gândire şi estetici, cum mai poate critica să o analizeze şi ce întrebări trebuie să-şi pună, de asemenea, ei înseşi? Interpretările critice ale dansului/performance spun întotdeauna o poveste. Una din multele care există. Provocarea este să ne confruntăm cu această pluralitate şi poziţia fiecăruia față de ea.

 

Sambata, 28.09.2013 | WASP | Dans contemporan pentru copii, Colette Sadler (DE)

We are the monsters este un performance cu și pentru copii. Creat în decembrie 2011, spectacolul a beneficiat de numeroase rezidențe și prezentări; Performance-ul durează 25 de minute și este urmat de un atelier participativ de aproximativ o oră, adresat copiilor cu vârste între 4 și 8 ani.

Obiectivul atelierului este de a folosi mişcarea, desenul, muzica live, imaginea şi o recuzită diversă pentru a descoperi ce anume face corpurile diferite sau monstruoase, creând o legătură cu ceea ce participanţii au văzut deja în spectacol.

 

Duminica, 06.10.2013 | WASP | Master Class, Eszter Salamon (DE)

“Voi lega atelierul de Melodrama şi de interesul meu pentru naraţiune, documentar şi autobiografie feminină. În acest mod pot corela o parte din lucrările mele, ca Hungarian Dances (2005), un performance-discurs autobiografic, sau AND THEN (2007), o coregrafie-film menită să creeze ficţiune din material documentar vizand problema ‘identităţii multiple’ prin arbitrarul omonimiei.”

Eszter Salamon este autoarea solo-urilor “What A Body You Have, Honey” (2001) şi “Giszelle” (2001) în colaborare cu Xavier Le Roy, “Reproduction” (2004), “Magyar Tàncok” (2005), împreună cu muzicieni şi dansatori de folclor unguresc, “Nvsbl” (2006), o coregrafie pentru film apărută în urma colaborării cu Bojana Cvejic “AND THEN” (2007) împreună cu Arantxa Martinez, concertul-performace “Without You I Am Nothing” (2007) în care apar Lukas Minkus şi Ramon Pozo, “Dance#1/Driftworks” (2008), în colaborare cu Christine De Smedt, “Voice Over” (2009), un spectacol comisionat şi interpretat de Cristina Rizzo, “Dance for Nothing” (2010), și, împreună cu Bojana Cvejic, Cédric Dambrain şi Terre Thaemlitz, “TALES OF THE BODILESS” (2011).

Spectacolele sale au fost intens prezente atât în Europa cât şi în Asia. Ca dansator, a colaborat cu Sidonie Rochon, Mathilde Monnier şi François Verret. Printre realizările sale se numără şi colaborarea pentru “Theater der Wiederholungen” (2003) de Bernhard Lang, montată de Xavier Le Roy la Steirischer Herbst Festival din Graz şi punerea în scenă a muzicii lui Karim Haddad pentru proiectul “Seven attempted escapes from Silence” (2005) la Staatsoper Unter den Linden, Berlin. În 2008 a participat la 6Month1Location, un proiect de cercetare artistică bazat pe ideea de auto-organizare şi educaţie autodidactă în cadrul CCN, Montpellier. În 2009, împreună cu aceeaşi echipă de artişti, a co-curatoriat şi participat la festivalul In-Presentable09, Madrid.

În 2009, Eszter Salamon a dezvoltat “Transformers” împreună cu Christine De Smedt, un proiect de cercetare pentru o coregrafie de grup prin workshopuri, cu ajutorul artiştilor în rezidență în Bruxelles, Madrid, PAF-St. Erme, Mexico City, Viena, Tokyo şi Stockholm. După “Transformers”, Salamon şi De Smedt au prezentat la ImpulsTanz 2011 duetul “Dance#2″. “Melodrama” este un solo documentar care a avut premiera în iunie 2012 şi a făcut parte din Berlin Documentary Forum 2 la Haus der Kulturen der Welt, Berlin.

 

Luni, 07.10.2013 | WASP | Master Class, Christoph Winkler (DE)

Christoph Winkler, născut în Torgau/Germania de Est, a fost multiplu campion la ridicarea greutăţilor şi judo din cadrul Spartakiad-ei, a studiat breakdance şi arte marţiale înainte de a fi selectat ca antrenor de balet în adolescenţă. După căderea zidului Berlinului a dansat în videoclipuri pentru MTV, în cluburi techno underground şi a studiat coregrafia la prestigioasa School for Drama Ernst Buschș totodată, a înființat casa de producţie pentru muzică experimentală Klangkrieg Productions. După ce a absolvit, în 1998, a început să profeseze independent coregrafia în Berlin. Reprezentaţiile sale de la începutul carierei au fost bine primite şi lăudate pentru stilul auster, radical şi dispersat minimalist, Christoph fiind invitat la numeroase festivaluri precum Rencontres Chorégraphiques Internationales de Seine-Saint-Denis şi Impulstanz Viena. De asemenea, a fost invitat să îşi prezinte coregrafiile la German Dance Platform în 2002, 2004 şi 2012. Din 2006 activitatea sa s-a extins în diferite direcţii, incluzând colaborări cu o varietate de tineri artişti de hip-hop (Tales of the Funky – 2007, Saal A – 2008, Taste of Ra – 2009, Maldoror-Amped – 2011) şi a realizat două piese pe baza conceptului de performance şi a contextualităţii dansului (Posed – 2008, Eine Geschichte – 2009). În 2007 a fondat BERLIN GOGOS – Agenţia pentru Dans Contemporan GoGo, ca o metodă de analiză a mecanismului de exploatare a dansului contemporan. Obiectivul său cel mai important este cercetarea unor tematici artistice prin intermediul dansului, care să ţină totodată cont de subiectele de actualitate din societate. În această inițiativă, el a realizat Dance! Copy! Right? în 2012, urmat apoi de Rechtsradikal, care are ca subiect grupul femeilor ce fac parte din mişcarea de dreapta, şi de The True Face, despre capitalismul global şi activismul artistic la nivel global (ambele în 2013). Solo-ul Baader – A Choreography of Radicalisation (a doua parte din seria Evil Bodies) a avut reprezentaţii în toată lumea, iar dansatorul Martin Hansen a fost desemnat de publicaţia germană „Tanz” dansatorul anului 2012, pentru rolul din acest spectacol.

 

Sambata, 12.10.2013 – 15.10.213 | WASP | Dramaturgie, Mila Pavicevic (HR)

Mila Pavičević s-a născut în 1988 în Dubrovnik, unde a absolvit liceul. Este studentă în al doilea an de master în Literatură Comparativă şi Literatură şi Limbă Greacă la Facultatea de Ştiinţe Sociale şi Umane din Zagreb şi al doilea an de master în Dramaturgie la Academia de Arte Dramatice.

Lucrările ei au fost publicate în mai multe reviste croate şi străine. Până acum a publicat câteva colecţii de poezie care au fost traduse în câteva limbi. Lucrările ei i-au adus câteva premii. Colecţia ei «Fata de Gheaţă şi alte Basme » a câştigat Premiul Uniunii Europene pentru tineri autori, iar cartea a fost tradusă şi în alte limbi.

În afară de scrisul active, Mila este în special interesată de dansul contemporan şi diverse interpretări ale teatrului lui Brecht.

Actualmente lucrează ca redactor al revistei studenţeşti de teorie literară şi culturală «K» al Departamentului de Literatură Contemporană.

 

Luni, 14.10.2013 – 18.10.2013 | WASP | sounding bodies | moving voices, Alessio Castellaci (DE)

Explorăm tărâmul reprezentarilor fizice şi acustice subconştiente ca o sursă valabilă pentru exprimarea vocii şi a mişcarii, mai întâi contactându-ne vocea la un nivel intim, intarind legatura dintre respiraţie, mişcare şi sunet, activând o promptitudine pentru forme neobişnuite de angajament vocal, iar apoi plonjând în corpul nostru liber prin aproprierea traiectoriei fiecărui impuls fizic-vocal efemer ca răspuns la mediu, canalizându-i energia în forme lizibile şi articulate.

Ne vom juca de asemenea cu gesturile, cu discursul automat, cu narativitatea suprarealista, încercând sa transmitem relaxarea şi ludicul într-o stare performativă intensa şi conştientă. Vom împărtăşi mici improvizaţii de ansamblu şi vom învăţa unul de la celalalt.

Alessio Castellacci este performer, profesor şi compozitor de sunet stabilit în Berlin din 2007. În ultimii zece ani a dezvoltat o abordare pedagogică pentru explorarea vocii şi mişcarii, bazată pe plăcere, precizie intuitivă şi conştienţă perceptivă, pe care o predă în mod regulat în toată Europa. Este membru al colectivului Fingersix şi director artistic al programului de formare în performance experimental SMASH-Berlin.



Miercuri, 30.10.2013 – 11.11.2013 | WASP | Dance and video, Marieke Helmus (NL)

07.10.2013 – 12.10.2013 | WASP | Coaching project, Sergiu Matis (RO/DE)

La baza atelierului sta perceptia corpului ca instrument, ca maşinărie aflata in serviciul unei minţi curioase şi care dă formă, textură şi dinamism imaginaţiei.

Mişcările sunt explorate prin improvizaţii structurate şi ghidate, tiparele de mişcare obiectificandu-se şi fiind predate mai departe.

Începând cu exerciţii bazate pe tehnica Klein, coordonand corpul cu mişcarea urmatoare, inaintand prin structuri anatomice, atelierul se va concentra pe aplicarea acestor principii în fraze de mişcare, improvizate şi coregrafiate în dans. După abordarea organică, va urma o incercare de deconstructie a mişcarii şi de a ne concentra pe principiile fizice care operează înăuntrul anatomiei. Dansul va fi pozitionat în afara unui corp hibrid, între om şi robot, iar dansatorul – un cyborg.

În cadrul workshopului voi impartasi cu participanţii părţi din cercetarea pe care o realizez in prezent asupra corpurilor post-cinematice şi homosexualitate. De asemenea, împreună vom analiza termenii realităţii virtuale, gif-urile animate, cyborg-ul, genul, homosexualitatea şi posibilele lor influenţe asupra corpului in dans, precum si aspectul lor politic.

Vom trata dansul ca pe un material transmisibil, ca un virus care contaminează corpul şi creează o identitate de dansator ‘cyborg’. Un schimb superficial, pentru moment, care se va aprofunda în multitudinea noilor corpuri posibile.

 

Share on Facebook

Posted in INPROGRAM | No Comments »

September 24, 2013

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

*